Rabu, 13 Mei 2009

SI MALANG YANG TAK RETI BAHASA

Nak rayu ape lagi? mungkin inilah dia orang kata jenis manusia BERUK ,tak reti bahasa.engkau beria2 kata engkau tu MB sebab istana yang lantik engkau jadi MB. Tapi engkau sedar ke tidak yang hari ini istana telah membatalkan yang engkau tu MB Perak.
Istana lebih paham Dan istana lebih cekap lagi dari engkau.Sebelum engkau buat rayuan di Mahkamah Rayuan, nama MB Nizar telah disebut dalam Balairong Istana Iskandariah sebagai MB Perak. Maknanya MB HARAM JADAH, MB MAT GELAP dan MB MAMAK TEH TARIK SATU telah lenyap diatas muka bumi ni.dan ianya telah lenyap dari pandangan istana pada pukui 9.15 pagi tadi.

kata UMNO tetap setia dengan istana? Masa inilah engkau yang UMNO ni nak tunjuk taat setia. Mana cukup tampal steaker "Daulat Tuanku!!!" kat kereta je..

Engkau yang UMNO ni begitu risau jikalau istana membubarkan DUN Perakkan?. Sebab itulah agaknye engkau dengan seberapa segera memohon bantuan Mahkamah Rayuan dan telah beria2 untuk menangguhkan pengesahan MB Perak sebelum istana memperkenan membubarkan DUN Perak.

Sebab engkau tahu yang istana tidak boleh bubarkan DUN selagi engkau yang jadi MB. Bijak haram betul engkau ni…memang dasar otak keling mamak betul engkau ni.Tindakan UMNO menghalang istana memperkenan membubarkan DUN bukan ker derhaka namanye? Huh ..., camana ntah nak kata lagi..!!


penulis :/.. mudah-mudahan Allah bersama orang yang benar..sabarlah dengan apa yang berlaku.lagi banyak dia buat hal..lagi benci rakyat pada umno. lagi hasad dia pada parti Pakatan Rakyat..lagi hitam hati dia dengan maksiat..bertambah hitam muka dia (tanpa Cayaha iman)...

Tiada ulasan: