Ahad, 24 Mei 2009

PUMUDA PAS NEGERI SEMBILAN DAPAT KETUA BARU

KETUA PEMUDA PAS BAGI SESI 2009-2011 USTAZ KHAIRUL ANUAR MOHD WAFA

SERAH TUGAS DIANTARA YB MOHD TAUFIQ DAN USTAZ KHAIRUL ANUAR

PAROI - Bekas Ketua Pemuda PAS Negeri Sembilan Y.B. Taufiq Abd Ghani selaku Adun Paroi lah menyerahkan tugas secara simbolik kepada Ketua Pemuda PAS Negeri Sembilan yang baru bagi sesi 2009-2011 saudara Khairil Anuar Wafa.

Pada pemilihan pucuk pimpinan pemuda yang diadakan baru-baru ini beliau tidak bertanding kerana telah melepasi had umur, malah beliau ingin menumpukan sepenuhnya pada pusat khidmat beliau di dun Paroi.
Beliau berharap agar Khairil Anuar dapat meneruskan kesinambungan bersama kepimpinan yang baru.dan menjalankan amanah ini dengan sebaik-baiknya.

" Saya berharap kabinet baru ini bekerja untuk Islam dan rakyat Negeri Sembilan. Saya juga bersedia untuk bertukar-tukar pendapat dengan kepimpinan baru pemuda dan memberi pandangan serta apa yang perlu".

Sementara itu Khairil Anuar berkata beliau akan berusaha untuk kekalkan prestasi Pemuda PAS N.Sembilan yang dibawa oleh YB Mohd Taufek sebelum ini selama YB Mohd Taufek menerajui Pemuda PAS NS.

ditanya apakah perancangan Khairil Anuar bagi pemuda Pas di Negeri Sembilan selepas ini, beliau menegaskan bahawa lebih banyak langkah-langkah akan di ambil agar PAS dapat menguasai lebih banyak kawasan pada Pilihanraya Umum akan datang.
" Kami akan tingkatkan usaha untuk menawan lebih banyak kerusi di Pilihanraya Umum ke-13 nanti. Malah kami juga akan mendekati lebih banyak golongan muda termasuk golongan bukan Melayu/Islam dalam memantapkan perjuangan parti", ulas Khairil Anuar lagi.

Selain dari Khairil Anuar selaku Ketua Pemuda PAS NS, kepimpinan Pemuda PAS Negeri Sembilan yang baru adalah terdiri daripada Mohd Suffian Ibrahim sebagai Timbalan Ketua Pemuda dan Mohd Fuad Othman sebagai Naib Ketua Pemuda.

Tiada ulasan: